Stickat,virkat,krokat och sytt!

Här kommer lite bilder på handarbeten som jag gjort under sommaren, det har även blivit lite annat men som jag har givit bort.

Jag har alltid undrat vad krokning är för något, men nu vet jag, och kul var det. En grytlapp blev det.



Två virkade grytlappar i reliefmönster har jag också virkat i restgarner, orange är en av mina värsta färger men jag hade garn över och virkade en grytlapp som ändå blev ganska läcker.





En dockfilt i blomrutor virkat av bomullsgarn, den tycker jag blev jätte söt, önskar jag hade tålamod att virka en stor härlig pläd av dessa rutor.



En väska i marinblått, fodrad med vitt linnetyg. Jag har även sytt vita passpoaler runt väskan men de syns dåligt på bilden. Väskan har varit min favorit i sommar, fick plats med väldigt mycket saker i den.



Och en favorit till är min härliga pippitröja som jag stickade, mjuk och skön blev den.



Och av lite restgarner blev det ett mobilfodral.



Nu ska jag försöka ge mig på septembers muddar, det blir att leta fram lite restgarner och det finns det gott om.

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej Oj så mycket fina saker du stickat under sommaren, själv har jag inte gjort så mycket alls, bara flyttat ett antal gånger. Ha det så fint.........

2010-09-28 @ 20:30:24
URL: http://handigafrun.blogg.se/
Postat av: Bokstickan

Vilka fina projekt! Den lilla filten är ljuvlig.

2010-09-28 @ 22:19:53
URL: http://bokstickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0