Färdigstickad mössa och påbörjad halsduk

Nu är min mössa färdigstickad, det enda som återstår är att fästa trådar och fixa till den lite. Den blev så söt och känns jätte mysig att ha på. Jag har stickat den i mitt favoritgarn Baby Ull med stickor 2,5 och blomrutorna med virknål 2,5.
Mönstret är eget påhitt, har skrivit ner hur jag har gjort ifall man vill sticka en till.





Det blir även en halsduk i samma rosa färg som blomrutorna är stickade i, matchande eller hur?





Halsduksmönstret hittade jag i en av dessa tidningar.


Kommentarer
Postat av: Anita

Tack för kommentaren. Jag har också köpt Bris i blåa nyanser, vet inte vad det ska bli av det än. Ett tips om du ska sticka samma mössa - mät mössan innan du börjar avmmaskningen. Jag fick riva upp för den blev lite för liten på längden.

Vilken fin mössa du har gjort, väldigt fin.

Anita

2010-10-28 @ 21:43:19
URL: http://idetblahuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0