Virka,virka och åter virka...

Ja så känns det när man håller på att virka mormorsrutor, roligt är det men arbetet som kommer sen, fästa alla trådar, ja det kunde faktiskt någon annan få göra åt mig. Jag har faktiskt kommit på en bra grej, det är att jag virkar fast den nya tråden, hoppas bara att den inte åker upp.
Av dessa rutor ska det bli en liten väst till mitt lilla barnbarn, mönster har jag inget men det ska nog gå bra ändå. Det är roligt att testa och spännande att se resultatet när man virkar och stickar utan något speciellt mönster.
Blir det en väst av dessa rutor kommer jag att lägga ut den på min blogg.

 

Kommentarer
Postat av: Marie Krantz

Hej! Det är inne med mormorsrutor. Även jag har lockats att virka sådana. Men än så länge har jag bara gjort en ruta. Vi får väl se om det blir fler.

2010-03-31 @ 18:31:59
URL: http://minastickorochjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0