Små vantar



Fick blått ullgarn över sedan jag stickat pippitröjan och mössan till mitt lilla barnbarn, så det fick bli ett par små vantar utan tummar. I går hade han tröjan, mössan och vantarna på sig för första gången och han var så söt.

Idag har jag börjat fästa alla trådarna på den lilla västen som jag håller på att göra av virkade mormorsrutor, det är verkligen inte kul, det ser ut som en enda röra på baksidan, men tar jag lite varje dag så blir det väl klart så småningom.

Här kommer en bild på min rokokosoffa som jag var och köpte i Gävle, den var jätte fin och alla här hemma tyckte detsamma som tur var. Katterna har redan tagit soffan i beslag och jag har fått lagt dit en filt för nu är inte tassarna så roliga på katterna när de har varit ute.



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jättefin soffa. Ovanligt med så högt ryggstöd. Är den skön att sitta i?

2010-04-20 @ 09:07:33
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0