GARNKÖP

Nu har jag varit och köpt en massa garnnystan som jag tyckte var fina, det blev babyull som jag älskar att sticka små plagg i, det blir troligtvis någonting till mina barnbarn. Jag har för tillfället ingen kamera hemma så jag kan inte lägga ut någon bild på mina garner.

Härom dagen var jag och min dotter och plockade svamp, vi plockade en stor korg full med rödgul trumpetsvamp det blev ungefär 6 liter, jag la ut svamparna för att torka och idag har jag tagit reda på dom, vad som blev kvar när svamparna torkat var ungefär 2 liter, så vatten finns det gott om i svampar.


Kommentarer
Postat av: Rosa Brännvall

Hej jag beundrar dig att du har börjar med din blog och jag hoppas att du kan göra ett tröja med min fantastisk garn ekologisk Baby alpacka 100 %

hälsning

Rosa

2010-09-29 @ 01:03:10
URL: http://www.rnbrannvall.se
Postat av: Ingvor

Hejsan och tack för att du titta in på bloggen, jag gillar att se nya bloggar och vänner.

Jag är inte så förtjust i att plocka svamp men jag går gärna promenader i skogen.

Ha det bra

2010-09-29 @ 09:15:59
URL: http://www.farmorspysselh.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0