Virkad väst i mormorsrutor

Ja då var den lilla västen färdig, den var rolig att virka förutom detta hemska fästande av trådar men det gick det också när man väl började med det.
Västen blev precis som jag hade tänkt mig och jätte söt. Jag virkade fasta maskor mellan bakstycket och framstyckena, en virkad knapp och en blomma med små pärlor på blev det också, och den passade lilla Agnes alldeles perfekt.
Nu har jag börjat sticka på ett par små benvärmare i samma garn och färger som västen, jag har tänkt mig  att hon ska ha dessa tillsammans med västen, hon kommer verkligen att bli en liten färgglad prick.
Här kommer några bilder på västen.






Kommentarer
Postat av: Bea

Hejsan! Kul att höra från dig och se västen klar. Den blev verkligen fin och iden med virkade knappen och blomman blev helt enkelt tjusigt, vilken härlig ide´! Det är ju så roligt och sticka och virka till de små eftersom det går snabbt att färdigställa. Hur gammal är agnes? Evina blir två i juli och just börjat prata lite grann, hon är så sen med pratet, men allt annat är ju helt ok. Ha nu en riktigt fin och varm valborg, själv skall jag åka till stugan och bara ta det lugnt.

2010-04-29 @ 16:38:23
URL: http://handihafrun.blogg.se/
Postat av: Gittan

Lilla Agnes blir fyra år till sommaren.

2010-05-03 @ 22:05:42
URL: http://stickportalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0